Zdolności aktorskie w reklamie

sie 18, 2013 przez

Od początku istnienia reklamy na świecie, oprócz takich typowych kompetencji jak umiejętność przekonywania, ważnym składnikiem sztuki reklamowania jest również aktorstwo. Umiejętności aktorskie są kluczowe przede wszystkim w reklamie telewizyjnej, czy też raczej filmowej, bo dzisiaj reklamy filmowe występują również w Internecie. W mniejszym stopniu sztuka aktorska jest pożądana w reklamie radiowej, dźwiękowej, bowiem tutaj istotny jest już tylko właściwy głos. Dlatego też agencje reklamowe są bardzo zainteresowane znajdowaniem odpowiednich, właściwych osób. Oczywiście chodzi tu o agencje specjalizujące się w reklamie filmowej, tudzież agencje full service. Najczęściej odbywa się to poprzez organizowanie castingów. Do udziału w takich castingach są zapraszane osoby w każdym wieku i właściwie o każdym wyglądzie. Czasami niektóre agencje mogą stosować pewne kryteria ograniczające, które są z reguły podyktowane niczym innym jak tylko bieżącym zapotrzebowaniem. Udział w takim castingu i ewentualne wystąpienie w reklamie może być dla wielu ludzi szansą na zarobienie dodatkowych pieniędzy. Bywa jednak i tak, że zawiązuje się współpraca na dłuższy czas. Jest tak zwłaszcza wtedy, kiedy agencja reklamowa przez dłuższy czas produkuje całą serię reklam, poświęconych danemu produktowi czy kolejnym produktom jednej firmy. Zdarza się nawet tak, że tacy nowi aktorzy z reklam trafiają potem do filmów. Jeżeli producent filmowy zobaczy talent i potencjał w uczestniku jakiejś reklamy, może dojść do takiego transferu.

Podobne wpisy

Tagi