Zakazana forma reklamy

sie 18, 2013 przez

Zakazana forma reklamy

Zacznijmy od tego, że to, co nie jest zakazane jest dozwolone. Na szczęście reklamy podprogowe nie mogą być emitowane. Zacznijmy jednak od początku, czym tak właściwie jest przekaz podprogowy. To przekazanie informacji prosto do naszego mózg bez udziału naszej świadomości. Brzmi to dosyć niewiarygodnie jednak to prawda. Działanie tego typu reklam jest bardzo proste. Otóż w reklamach bądź filmach umieszczane są pojedyncze klatki z komunikatem, który ma do nas dotrzeć. My oglądając ten program, serial bądź cokolwiek innego nie widzimy tej dodatkowej klatki, ponieważ trwa zbyt krótko jednak nasz mózg ją rejestruje i zapamiętuje. Pierwsza tego typu reklama powstała w latach 50 w Stanach Zjednoczonych. Jej zadaniem było nakłonienie ludzi podczas seansu do zakupu większej ilość coli i popcornu. Kolejnym stosunkowo znany przykład takiej promocji produktów miał miejsce w latach 70 i również w Stanach Zjednoczonych. Dotyczył on zwiększenia sprzedaży papierosów poprzez wywołanie w ludziach wrażenia, że staną się dzięki nim bardziej pewni siebie. Reklamy podprogowe nie mogą być tworzone w postaci dodatkowych klatek w audycjach. Jednak reklamy, które działają na podobnej zasadzie wciąż powstają. Jednym z takich przykładów może być wykorzystanie muzyki w promocji – będziemy kojarzyć dźwięk z daną marką. Obecnie nie wykorzystuje się reklam o charakterze podprogowym. Od dawna nie było w Polsce sytuacji, kiedy któraś z firm promujących swój produkt zdecydowała się na wykorzystanie reklamy podprogowej. Z pewnością szybko takiej sytuacji również nie będzie.

Podobne wpisy

Tagi