Zadania agencji marketingowych

sie 18, 2013 przez

Zadania agencji marketingowych

Agencje marketingowe bardzo często mylone są z agencjami reklamowymi. Pomimo iż cele działania tych dwóch podmiotów mogą być bardzo do siebie podobne (przedstawienie produktu czy firmy, zapoznanie klientów z działalnością firmy itd.) to ich zadania są z gruntu inne. Najważniejszym zadaniem agencji marketingowych nie jest stricte zareklamowanie produktu, ale zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy, która dany sprzedaje. Najczęściej firmy zwracają się do agencji marketingowych kiedy planują wprowadzić na rynek nowy produkt. Wtedy niezwykle ważna jest nie tylko reklama tego produktu, ale również wszelkie działania poboczne, które mają wpłynąć na postrzeganie firmy przez klientów, a co za tym idzie zachęcenie klientów do kupna nie tylko danego produktu, ale także innych produktów sprzedawanych pod tą marką. Można więc uznać, że głównym zadaniem każdej agencji marketingowej jest zmienianie nastawienia oraz myślenia opinii społecznej, walka ze wszelkimi stereotypami dotyczącymi konkretnej firmy zlecającej przeprowadzenie działania marketingowego, a także wiele innych. W agencjach marketingowych pracują specjaliści w dziedzinie promocji marki, tak więc najczęściej zatrudniane są osoby, które ukończyły studia na kierunkach marketingowych lub kierunkach związanych z działalnością reklamową, marketingową oraz budowania wizerunku – public relations. Nie oznacza to jednak, że osoby, które są kreatywne, a nie ukończyły wymienionych kierunków studiów nie mają szans na znalezienie zatrudnienia w agencjach marketingowych.

Podobne wpisy

Tagi