Sztuka kontrowersji w reklamie

sie 18, 2013 przez

W wielu różnych mediach można się spotkać z reklamami, które, mówiąc najdelikatniej, odchodzą od pewnych ogólnie przyjętych w społeczeństwie zasad. Rzadko kiedy są one dziełem przypadku czy działania na zasadzie „nie chciałem, żeby to tak wyszło”. Nawet jeżeli twórca reklamy (agencja reklamowa) czy zleceniodawca tak twierdzą. Prawie zawsze jest to działanie w pełni zamierzone. Dzieje się tak, ponieważ już dawno zauważono, że kontrowersje i szokowanie bardzo dobrze przyciągają uwagę. Tak było zawsze, jest i będzie. Nic na to nie poradzimy. Kontrowersyjna reklama działa w ten sposób, że nawet jeżeli nie jesteśmy zainteresowani danym produktem czy usługą, to i tak przez sam fakt zetknięcia się z reklamą zapamiętamy ten produkt albo przynajmniej markę. I o to właśnie chodzi – zapamiętanie, inwazyjne wbicie się do świadomości jak największej liczby konsumentów. To już jest sukces. Należy jednak pamiętać, że może to działać w dwie strony. Niektórzy, przekorni odbiorcy reklamy mogą zareagować w taki sposób, że zbulwersowani celowo będą bojkotować firmę, która pozwoliła sobie na puszczenie takiej reklamy. Podejmując więc decyzję o zleceniu takiej reklamy, należy przemyśleć za i przeciw. Najlepiej zaś skonsultować to ze specjalistami z odpowiedniej agencji reklamowej, która specjalizuje się w tego rodzaju przedsięwzięciach. Należy brać na przykład pod uwagę to, do kogo ma być kierowana taka reklama, do jakiej grupy wiekowej, co ma reklamować i typu podobne. Na pewno na przykład nie będziemy nikogo szokowali w reklamie cukierków dla dzieci.

Podobne wpisy

Tagi