Przeprowadzanie kampanii marketingowych

sie 18, 2013 przez

Przeprowadzanie kampanii marketingowych

Przeprowadzaniem kampanii marketingowych zajmują się agencje marketingowe. Wykonanie projektu oraz przeprowadzenie tego typu działania jest zlecane agencjom przez daną firmę. Najczęściej dzieje się to podczas wprowadzania do sprzedaży nowego produktu lub usługi, czy też w przypadku konieczności poprawienia wizerunku marki oraz obalenia stereotypów na jej temat. Ciekawym przykładem jest marka Coca-Cola, dla której agencje marketingowe przeprowadzają jedynie kampanie „przypominające”, ponieważ tak naprawdę marka ta nie potrzebuje żadnych reklam ani działań marketingowych. Firma zgłaszająca się do agencji marketingowej ze zleceniem stworzenia i przeprowadzenia kampanii musi liczyć się z tym, że działania takie zazwyczaj są bardzo kosztowne. Dlatego też przedstawiciel firmy powinien poprosić o stworzenie kosztorysu podczas tworzenia projektu kampanii. Agencje marketingowe rozpoczynają tworzenie kampanii poprzez ustalenie, jakie cele powinny zostać osiągnięte. Następnie tworzony jest projekt kampanii. Na tym etapie dana firma może jeszcze wycofać się z kampanii. Jednak następnym etapem jest już wprowadzenie planu w życie i rozpoczęcie szeroko pojętych działań marketingowych, dlatego na tym etapie rezygnacja nie jest już możliwa. Zazwyczaj kampanie marketingowe przynoszą bardzo dobre rezultaty. Przyczyniają się do zwiększenia najpierw zainteresowania danym produktem, a następnie wzrostu jego sprzedaży. Dobrze prowadzona kampania marketingowa zwiększy również zainteresowanie marką jako taką.

Podobne wpisy

Tagi