Prowadzenie wspólnej kampanii reklamowej

sie 18, 2013 przez

Reklama najczęściej jest zamawiana lub dystrybuowana przez jeden podmiot, jedną firmę. Poza tym jednak istnieje również możliwość tak zwanej reklamy wspólnej. W takim wypadku agencja reklamowa zawiera umowę z kilkoma podmiotami, a nie jednym. Ta sama reklama czy kampania reklamowa jest opłacana przez kilka firm. Koszty są wtedy proporcjonalnie rozłożone pomiędzy poszczególnych inicjatorów. Z reguły jest to już kwestia do uzgodnienia pomiędzy zamawiającymi zleceniodawcami, chociaż może być też tak, że to agencja reklamowa wylicza koszty poszczególnych komponentów reklamy i przedstawia rachunek osobno każdemu z podmiotów. Zaletą reklamy wspólnej jest to, że niektóre małe podmioty mogą sobie pozwolić na porządną kampanię z rozmachem, podczas gdy samodzielnie nie byłyby w stanie zainwestować wyłącznie własnych środków. Przykładem reklamy wspólnej jest między innymi reklama proszku do prania, w której jednocześnie zachęca się do stosowania owego proszku w pralce konkretnej marki. Może też być na odwrót, w reklamie pralki danej firmy zachęca się jednocześnie do stosowanie proszku konkretnej marki, umiejętnie perswadując, że jest on najbardziej właściwy do tej pralki, a zarazem jest skuteczny na wszelkie, najpaskudniejsze nawet plamy. Tworzenie takiej reklamy jest swego rodzaju podwójnym zadaniem dla agencji reklamowej. Musi ona bowiem stworzyć podwójny przekaz, w którym, stosując odmienne rodzaje argumentacji i sztuki przekonywania, skutecznie zachęci konsumentów do zainwestowania swoich pieniędzy w dwa różne produkty.

Podobne wpisy

Tagi