Kryptoreklama to też reklama

sie 18, 2013 przez

Kryptoreklama to też reklama

Na początek zacznijmy od wyjaśnienia tego, co kryje się pod słowem kryptoreklama. Kryptoreklama polega na ukrytej promocji towarów, usług czy też firm przez osoby związane ze światem medialnym. Wykorzystuje ona nasze zaufanie, którym dążymy osoby publiczne i dziennikarzy. Widząc dany produkt na w programie lub na blogu myślimy, że pojawił się tam, dlatego ze jest dobry. Prawda jest jednak taka, że za te informacje zapłacił producent produktu i tylko, dlatego ktoś wspomniał o nim. Najczęściej działania spotykane w obszarze kryptoreklamy mają miejsce podczas meczy czy innych wydarzeń sportowych i kulturalnych. Polegają one na eksponowaniu banerów reklamowych tak, aby były dobrze widoczne dla telewidzów oraz uczestników wydarzenia. Kolejnym działaniem jest umieszczanie produktów w filmach, serialach czy programach kulinarnych z widocznym logo firmy czy w niezaklejonym opakowaniu osłaniającym etykietę. Ostatnim przykładem, który w chwili obecnej jest bardzo popularny jest blog. Lubimy na blogach podpatrywać, jakich kosmetyków używają ich twórcy, z jakich firm kupują ubrania itd. Producenci postanowili to wykorzystać do zwiększenia swoich zysków ze sprzedaży. Kryptoreklama pomimo że jest działaniem nieetycznym jest coraz częściej wykorzystywaną formą reklamy towarów z uwagi na dużą skuteczność. Producenci towarów coraz częściej bowiem decydują się łamać różnorakie zasady tylko po to aby zwiększyć sprzedaż swojego towaru, a tym samym zmaksymalizować osiągany przez siebie zysk. Wydaje się, że zjawisko to będzie się nasilać.

Podobne wpisy

Tagi