Jak działa reklama

sie 18, 2013 przez

Jak działa reklama

Reklama to komunikat, który przedsiębiorstwo wysyła do swoich potencjalnych i obecnych klientów. W ten sposób chce uświadomić im, że istnieje na rynku, że posiada nowy produkt w swojej ofercie. Dzięki takim działaniom nakłania nas do zakupu swoich produktów i usług. Firmy stosują różne strategie marketingowe abyśmy wybrali właśnie ich produkty z półki. Jedną z nich jest ustalanie ceny psychologicznej. Polega to na tym, że cena ustalana jest w taki sposób, aby wydawała się nabywcą niższa niż w rzeczywistości jest. Dobrem przykładem będzie tutaj magiczne 0,99. Fenomen tej strategii polega na tym, że widzimy to, co jest przed przecinkiem a nie to, co jest po nim. Ostatnio popularną formą reklamy produktów stało się lokowanie ich w serialach i filmach. Aktorzy używają określonych produktów danej firmy np. telefonów, laptopów, mebli bądź też mówią o usługach oferowanych przez przedsiębiorstwa. Właściciele firm liczą na to, że my oglądając te produkcje zapragniemy posiadać taki sam sprzęt lub korzystać z takich samych usług jak główni bohaterowie. Jest jeszcze wiele innych metod reklamy, którymi producenci chcą nas zachęci do swoich produktów i usług. Te dwie jednak są najbardziej znane, najczęściej wykorzystywane przez organizacje oraz najlepiej oddziałują na nas, czyli potencjalnych klientów. Oglądając reklamy zawsze należy podchodzić do nich sceptycznie. Jeżeli idąc do sklepu nie chcemy ulegać sile reklamy warto zaopatrzyć się w listę zakupów, na której znajdą się artykuły, które są nam naprawdę potrzebne.

Podobne wpisy

Tagi